2009. 10. 15.

apró kesztyű apró kezekre

Úgy jártam, mint a suszter akinek lyukas a cipője. Egyre másra cserélgetem, ajándékozom, meskázom el a kötött darabjaimat, a gyerekem meg szégyenszemre fagyos kézzel jön haza a sétáról a váratlanul érkezett télben.

Szerencsére volt itthon véletlenül :) alkalmas puha, meleg tolnai előfonalam - mostanában annyira bejönnek ezek, komolyan, még a szuper, messziről jötteknél is jobban, hogy arra gondoltam, a továbbiakban csak azt jelzem külön, ha nem tolnai fonalból
kötök :)P - így pár óra alatt megszületett ez a kis kesztyű.


A boltban is kapható.

LITTLE MITTENS FOR LITTLE HANDS / knitted for my youngest daughter. Available here

12 megjegyzés:

ercsu27 írta...

Nahát, ez nagyon jó lett!

Nem mintha a többi "holmid" nem lett volna nagyon jó, de ez most még jobban tetszik. :-)

Timici írta...

én is épp kesztyűt kötök:o)))
ezt milyen leírás alapján követted el? érdekelne;o)
én most 2tűs metódussal kötök, kíváncsi vagyok milyen lesz:8

Kicsoda írta...

jaj de jo!! ez festett, vagy veletlen festeked is volt?:-))

Zsupszi írta...

Hogy bírja a használatot és a mosást az előfonal?
Nekem is van a színezetlenből, csak először megvárom a tapasztalatokat... :-)

Ahama írta...

Köszi Ercsu, jelentős részed volt benne :)

Timi, 4 tűvel, körben, ez a legegyszerűbb kesztyűkötési mód amit tudok. Passzé, pár sor, ujja:3 soronként 2-2 szem szap 4x, végig sima, 2 soronként 2-2 szem fogy. egymás felett, a két szélen.

Kriszta, ez "gyárilag" festett, nyár óta csak az alkalomra várt:)

Zsupszi, ettől tartok én is. Kötés közben is szöszölődik egy kicsit. Az biztos,hogy nagyon-nagyon kíméletesen, hideg vízben, spec.mosószerrel, szinte hozzá sem érve :)fogom mosni-szárítani.

Melinda írta...

Nagyon tetszik!:)

Náncsi írta...

Nagyon aranyos:))

ercsu27 írta...

Márta, még nem mostad egyszer sem?

Több előfonalas holmit mostam már, igaz mindent csak egyszer. Vizesen kétségbeejtó látványt nyújtott, de amikor megszáradt, ugyanolyan szép volt, mint először. Filcesedést nem tapasztaltam, de szerintem pl. egy ilyen kesztyűcskénél az sem baj. Van, aki direkt összenemezeli. Az is megérne egy próbát...

F.Gina írta...

Nagyon helyes lett :))
Nézz át hozzám !

Timici írta...

köszi, lejegyeztem;o)

Zsupszi írta...

Egy horgoltat nemezeltem már az előfonalból, gépben mostam 40 vagy 60 fokon (erre már nem emlékszem), és összement és nemezelődött is rendesen, csak az egyráhajtásos pálcák nem mutatnak annyira szépen nemezelve...

H. Mária írta...

Szia! Nagyon jól néz ki ez a kesztyű. Már én is elkezdtem Ádám babának készíteni egy mellényt, sapkát és kesztyűt. Ilyen fonalból csak kék a színe. A kesztyűvel leszek bajba, mert még soha nem csináltam még, de hát mindent el kell kezdeni egyszer. De a leírásod alapján talán eltudom készíteni. Üdv. Mária